Co je obsahový marketing

Obsahový marketing

Definice

Obsahový marketing je způsob, jak zaujmout lidi a získat si jejich důvěru. Místo abychom jim nutili reklamu, dáváme jim užitečné informace, bavíme je nebo inspirujeme.

Jednoduše řečeno

Představte si, že máte obchod s oblečením. Obsahový marketing by v tomto případě mohl být:

  • Blog s články o módě: Tipy na outfity, trendy v oblékání, rozhovory s módními návrháři
  • Videa na YouTube: Návody na líčení, recenze produktů, zábavné scénky z obchodu
  • Fotky na Instagramu: Inspirace pro outfity, fotky spokojených zákazníků
  • E-book zdarma: "10 tipů, jak si vybrat perfektní džíny"

Dáváte lidem něco hodnotného zdarma, a oni se tak o vás a vašem obchodě dozvídají. Začínají vám důvěřovat a je větší šance, že si u vás nakonec něco koupí.

Hlavní myšlenka: V obsahovém marketingu nejde o to lidem něco "prodat", ale o to jim dát něco užitečného a zajímavého. Prodávat začnete až ve chvíli, kdy si u tebe vybudují důvěru.

Podrobněji jsme se obsahovému marketingu věnovali v našem článku na blogu.