Marketing definice - co je marketing

Marketing

Definice marketingu

Úplně nejjednodušší definice marketingu zní: Marketing je o tom, jak dostat správný produkt ke správným lidem ve správný čas a za správnou cenu.

Podle AMA (Americká marketingová asociace) se marketing definuje následujcím způsobem: "Marketing je činnost, soubor institucí a procesů pro vytváření, komunikování, dodávání a výměnu nabídek, které mají hodnotu pro zákazníky, klienty, partnery a společnost jako celek."

Co je marketing?
Co je marketing?


Jednoduše řečeno

Představte si to na praktickém příkladě, našli jste díru na trhu - tedy nějaké odvětví, kde je podle vás nedostatečná nabídka. K novému produktu je potřeba nachystat produktové texty pro e-shop, které budou optimalizované pro vyhledávače, ale zdůrazní výhody produktu. Dále produktové fotografie, bannery a videa pro reklamu na sociálních sítích i ve vyhledávačích, grafiky a videa pro organické příspěvky v sociálních médiích, možná i PR články pro specializované weby. Předem je pak vhodné se zamyslet i nad případnou spolupráci s influencery, a to i v případě nanoinfluencerů.

Marketing, tedy zahrnuje veškeré aktivity, které mají za cíl upoutat pozornost lidí, vzbudit jejich zájem o váš produkt a přesvědčit je, že právě váš produkt jim pomůže naplnit jejich přání a potřeby a proč.