Vánoce jsou za dveřmi! Jak na poslední chvíli nakopnout prodeje?
Ježíšek už klepe na dveře a vy máte pocit, že prodeje by
mohly být lepší? Žádný stres! I na poslední chvíli se dá s tržbami ještě pěkně
zahýbat. Níže najdete pár tipů, jak na to:

1. Zviditelněte se!
Někdy za nízkými tržbami stojí skutečnost, že jste málo vidět nebo se nedostatečně zákazníkům připomínáte, dnes je to naštěstí jednodušší než kdy předtím. Stačí použít jeden z těchto nástrojů:
- Sociální sítě: Bombardujte Facebook, Instagram a další sítě poutavými příspěvky, vánočními soutěžemi a nabídkami. Nezapomeňte na stories a reels, abyste pořádně nakrmili feed!
- PPC kampaně: Investujte do reklamy na Google a Skliku. Zaměřte se na klíčová slova jako "dárky na poslední chvíli", "vánoční slevy" apod.
- E-mail marketing: Rozešlete vánoční newsletter s lákavými nabídkami a personalizovanými slevami pro věrné zákazníky.
2. Nabídněte něco extra!
Pokud nabízíte něco navíc, máte větší šanci zákazníky zaujmout. Zamyslete se tak nad výhodami, které zvládnete ještě před Vánoci zákazníkům zaručit. Může se jednat o:
- Expresní doručení: Garantujte doručení do Vánoc i u objednávek na poslední chvíli.
- Prodloužená otevírací doba: Umožněte zákazníkům nakoupit i mimo běžnou otevírací dobu.
- Dárkové balení zdarma: Usnadněte zákazníkům život a přidejte k nákupu vánoční balení zdarma.
- Vouchery: Nabídněte dárkové vouchery pro ty, co si s výběrem dárku neví rady.
3. Vytvořte vánoční atmosféru!
Při nakupování na Vánoce má zpravidla nejsilnější hlas srdce a pak až rozum. Zaútočte na emoce, protože pokud necháte prostoupit do nákupního procesu hlavu, pravděpodobnost nákupu klesá – sami to jistě znáte. Jak začnete nad nákupem více přemýšlet, je větší pravděpodobnost, že jej odložíte. Skvělými nástroji pro útok na srdce v tomto období mohou být:
- Vánoční výzdoba: Vyzdobte e-shop i kamennou prodejnu vánočními motivy.
- Vánoční hudba: Pouštějte v prodejně koledy a vánoční písně.
- Svařák a cukroví: Nabídněte zákazníkům v kamenné prodejně něco na zahřátí a mlsání.
4. Zaměřte se na specifické produkty!
Těsně před Vánoci u vás mohou nakoupit dvě skupiny, ti, kteří nákup vánočních dárků nechávají na poslední chvíli nebo ti, kteří hledají ještě něco navíc, ale to zásadní již mají. Přichystejte si pro ně specifické produkty, pokud je to možné:
- Dárky na poslední chvíli: Vytvořte kategorii s produkty, které jsou ideální jako dárek na poslední chvíli.
- Dárkové sady: Nabídněte dárkové sady s vánoční tématikou.
- Produkty s vánočním motivem: Zvýrazněte produkty s vánočním motivem (např. hrnečky s vánočním potiskem).
5. Nezapomeňte na povánoční období!
Ačkoli je rozbalování dárků pod stromečkem kouzelné, stále je zde řada lidí, kteří jako hlavní dárek pod stromečkem najdou obálku s penězi a na ně byste měli primárně cílit. Nezapomeňte tedy hned po Vánocích na:
- Povánoční výprodeje: Nabídněte slevy na zboží, které se neprodalo před Vánoci.
- Věrnostní program: Odstartujte povánoční věrnostní program pro udržení zákazníků.
- Nevypínejte bezmyšlenkově kampaně: Po Vánocích ceny za konverzi často klesají, protože konkurence vypíná své kampaně. Za méně peněz tak můžete prodat více.
Pamatujte: I když je čas knapp, s trochou kreativity a úsilí se dají prodeje ještě pořádně nakopnout. Hodně štěstí!