Jak napsat poutavý blogový příspěvek, aby upoutal i prodával
Vytvoření blogu je skvělý způsob, jak se podělit o své myšlenky s širším publikem. Abyste však mohli efektivně komunikovat prostřednictvím svého blogu, musíte vytvářet poutavé příspěvky. To však vyžaduje víc než jen chuť vyjádřit svůj názor, především, pokud mají tyto blogové články podpořit vaše prodeje. Níže vám tak přinášíme návod, jak napsat chytlavý blogový příspěvek s marketingovým přesahem.

1. Najděte si relevantní téma, ve kterém se vyznáte
Než začnete psát, musíte si vybrat téma. Měli byste psát o něčem, co vás zajímá a o čem víte dost na to, abyste mohli poskytnout cenné informace. Nezapomeňte však na to, že by téma mělo souviset s produkty nebo službami, které chcete podpořit.
O čem tedy psát?
Podělte se o své odborné znalosti se svými čtenáři a ukažte jim, že jste profesionálem v oboru, který se rád o své zkušenosti podělí.
Můžete také psát o něčem, co vás inspiruje, abyste se posouvali dále a sami rozvíjeli vaše znalosti a dovednosti.
Podělte se o novinky z vašeho oboru. Mohou to být nové technologie, zajímavé semináře nebo výstavy. Prostřednictvím blogu je můžete informovat o tom, co se bude ve vašem oboru dít nebo se za těmito událostmi ohlédnout
V ohledu na marketingový přesah se při výběru tématu myslete nad tím, jaké informace by mohly zajímat vaše potenciální zákazníky. Pište o tématech, která souvisejí s vašimi produkty nebo službami a která by jim mohla pomoci vyřešit jejich problémy.

2. Používejte titulky, které upoutají
Nadpis vašeho příspěvku je to první, co lidé uvidí, proto je důležité, aby byl poutavý. Měl by jasně říci, o čem váš příspěvek je a měl by vzbudit zvědavost. Zpravidla se jedná o to nejnáročnější, ale máme pro vás několik tipů pro psaní poutavých titulků:
- Udržujte jej stručný a výstižný.
- Použijte silná slova.
- Vytvořte pocit naléhavosti.
- Zkuste otázku.
V případě, že je důležitý marketingový přesah, můžete použít přímo v titulku název společnosti nebo produktu.
3. Napište úvod, který zaujme
Úvod neboli perex je vaše šance upoutat pozornost čtenářů a přimět je, aby četli dál. Měli byste stručně uvést, o čem váš příspěvek je a proč by je to mělo zajímat. Zároveň byste však neměli zapomenout, že délka perexu a úvodu by neměla být více než 20 % celkového textu. Navíc mohou vyvstat i další omezení ze strany webu, na kterém máte v plánu publikovat.
V úvodu můžete také stručně představit vaši společnost nebo značku a zmínit, jaké produkty nebo služby nabízíte.

4. Pište jasným a stručným stylem
Lidé nebudou číst váš příspěvek, pokud se bude těžko číst.
Pište jasně a stručně a používejte krátké věty a odstavce. Sami víme, že je to náročné.
5. Používejte obrázky a videa
Vizuální prvky mohou pomoci rozdělit text a učinit váš příspěvek zajímavějším. Používejte vysoce kvalitní obrázky a videa, která se týkají vašeho tématu.
6. Propagujte svůj příspěvek
Jakmile zveřejníte svůj příspěvek, můžete jej propagovat. Sdílejte jej na sociálních sítích a pošlete jej e-mailem svým odběratelům. Nezapomeňte uvést odkazy na vaše webové stránky a sociální sítě.
7. Zapojte se do diskuze
Až lidé začnou číst váš příspěvek, budou pravděpodobně mít nějaké komentáře. Odpovídejte na jejich komentáře a zapojte se do diskuze. I v diskuzi můžete zmínit vaše produkty nebo služby a nabídnout čtenářům slevy nebo jiné výhody.
8. Nezapomeňte na výzvu k akci
Na konci svého příspěvku uveďte výzvu k akci. Můžete čtenáře vyzvat k odběru newsletteru, sledování vašich sociálních sítí apod. Pamatujte na to, že výzva k akci by měla být konkrétní a srozumitelná.
Dodržováním těchto tipů můžete psát blogové příspěvky, které jsou poutavé a lidé si je rádi přečtou. A s trochou marketingu navíc můžete tyto příspěvky využít k propagaci vaší značky a získání nových zákazníků.