E-shopová "faux pas": Trapasy, kterým se malé e-shopy (raději) vyhnou!
Konečně jste se rozhodli splnit si svůj sen a naplno se vrhnout do světa e-commerce a otevřít si vlastní e-shop? Skvělé! Ale pozor, i v tomto digitálním ráji číhají nástrahy, které mohou váš podnikatelský sen proměnit v noční můru. Pojďme se s humorem podívat na nejčastější přešlapy, kterých se nejen malé e-shopy dopouštějí, což může mít v současném vysoce konkurenčním prostředí katastrofální následky. A nebojte, přidáme i pár tipů, jak se těmto trapasům vyhnout!

1. "Fotky jak z pravěku": Když kvalita obrazu připomíná dobu kamennou
Nejen na grafické podobě vašeho e-shopu záleží, ať už máte e-shop na míru neb použijete hezkou šablonu, nezapomeňte, zákazníci chtějí vidět, co kupují. A rozmazané, tmavé nebo příliš malé fotky jim s tím moc nepomohou.
Náš tip: Investujte do kvalitních produktových fotografií. Dobré světlo, ostrý obraz a estetická kompozice udělají divy! U oblečení nebo obuvi nezapomeňte i na fotku, jak produkt sedí reálnému člověku 😉
2. "Popis produktu jak od robota": Když umělá inteligence zapomněla na emoce
Suchopárné a nicneříkající popisy produktů, které se ohání odbornými názvy a parametry zákazníky nudí k smrti. A znuděný zákazník pro váš e-shop znamená žádný nákup a nulovou tržbu.
Totéž pak platí i popisy převzaté z jiných stránek nebo od dodavatele, kde jste nezměnili ani čárku. Jednoduše pak zapadnete v řadě známějších značek.
Náš tip: Vdechněte svým popisům život! Používejte emotivní jazyk, vyprávějte příběhy a zdůrazněte benefity produktu.
3. "Bludiště bez mapy": Když navigace připomíná labyrint
Zákazníci chtějí najít, co hledají, rychle a snadno. A ne bloudit po vašem e-shopu jako ztracené ovečky. Pamatujte na to, že s každým kliknutím navíc se snižuje počet zákazníků ochotných u vás nakoupit.
Náš tip: Vytvořte intuitivní a přehlednou navigaci. Jasné kategorie, filtr a vyhledávací pole jsou základem.
4. "Dlouhý proces objednávky připomínající frontu na poště": Když nákup trvá věčnost
Nikdo nemá rád zdlouhavé a komplikované procesy. To platí i pro objednávání zboží online. Navíc s každým dalším kliknutím k dalšímu kroku v nákupním košíku, dáváte zákazníkům čas si jejich nákup rozmyslet.
Náš tip: Zjednodušte proces objednávky na minimum.
Čím méně kliknutí, tím lépe, využijte toho, že jako první promlouvá zákazníkovo
srdce a teprve až hlava. A nezapomeňte na možnost nákupu bez registrace!
5. "Zákaznická podpora jak utržené sluchátko": Když se zákazník nedovolá
Rychlá a efektivní zákaznická podpora je klíčová pro budování důvěry a loajality zákazníků. Při její nedostupnosti nebo příliš pomalé reakci hrozí, že svou nespokojenost vyjádří veřejně jinde a než se rozkoukáte bude žít tato debata vlastním životem.

Náš tip: Buďte pro své zákazníky k dispozici. Nabídněte jim různé kanály komunikace (e-mail, chat, telefon) a reagujte na jejich dotazy co nejrychleji.
6. "SEO jako španělská vesnice": Když vás Google nezná
Bez dobré SEO optimalizace vás zákazníci na internetu těžko najdou. A to je jako mít obchod na konci světa, kam nevede ani polní cesta.
Náš tip: Investujte do SEO a neposlouchejte hlasy, které říkají, že SEO je mrtvé. Optimalizujte svůj web pro vyhledávače, pište kvalitní obsah a budujte zpětné odkazy.
7. "Sociální sítě jako zapomenutý deníček": Když komunikace vázne
Sociální sítě se mohou stát skvělým nástrojem pro budování vašich vztahů se zákazníky a pro propagaci vaší značky. Ale jen pokud je aktivně využíváte.
Náš tip: Buďte na sociálních sítích aktivní. Sdílejte zajímavý obsah, komunikujte se svými fanoušky a budujte komunitu kolem své značky. Abyste vše zvládali na jedničku, vyberte si sociální sítě, které využívá vaše cílová skupina, teprve později zvažte i další sociální média.
Pamatujte, že i malé e-shopy mohou dosáhnout velkých úspěchů. Stačí se vyvarovat těchto častých chyb a nabídnout zákazníkům skvělý zážitek z nákupu. A nezapomeňte, že humor a osobní přístup dokážou divy. Tak vložte do svého e-shopu i kousek sebe!
Tak hurá do toho a ať se vám daří!