
Co je copywriting?
Copywriting
Definice copywritingu
Copywriting je disciplína marketingové komunikace, která se zabývá tvorbou přesvědčivých textů s cílem vyvolat u cílové skupiny specifickou reakci. Touto reakcí může být například nákup produktu, registrace na webu, přihlášení k odběru newsletteru, nebo změna postoje k dané značce či produktu.
Copywriting se uplatňuje v široké škále médií a formátů, včetně:
- Reklamy: tisková, televizní, online reklama
- Webové stránky: texty na landing pages, produktové popisy, články na blogu
- E-mail marketing: newslettery, propagační e-maily
- Sociální média: příspěvky, reklamní texty
- Tiskoviny: brožury, letáky, katalogy
Copywriter se při tvorbě textů opírá o znalost cílové skupiny, marketingové strategie a principů psychologie a přesvědčování.
Jednoduše řečeno
Představte si reklamu na váš oblíbený telefon, článek o nové hře, nebo třeba popis produktu v e-shopu. To všechno je copywriting.
Copywriteři píšou texty, které vás mají zaujmout, přesvědčit a donutit k akci. Třeba abyste ten telefon koupili, tu hru zahráli, nebo si o tom produktu přečetli víc.
Dobrý copywriting je jako dobrý film - baví vás, vtáhne vás do děje a nechcete se vám od něj odtrhnout. Špatný copywriting je naopak jako nudná přednáška - uspává vás a nic si z něj nepamatujete.
Copywriteři jsou vlastně takoví "marketingoví kouzelníci se slovy". Umí psát texty, které prodají cokoliv - od žvýkaček po auta.