Co je CTR?

CTR

Definice CTR

CTR je zkratka pro Click-Through Rate, česky míra prokliku. CTR tak ukazuje, jak často lidé kliknou na vaši reklamu poté, co ji uvidí.

Jednoduše řečeno:

Představte si, že máte reklamu na Facebooku, kterou vidělo 1 000 lidí. Z těchto 1 000 lidí na ni kliklo 50. To znamená, že vaše CTR je 5 % (50 kliknutí / 1000 zobrazení * 100).

Proč je CTR důležité?

  • Vyšší CTR obvykle znamená, že je vaše reklama relevantní a poutavá pro cílové publikum.
  • CTR ovlivňuje i cenu za proklik (CPC) v reklamních systémech jako je Google Ads. Čím vyšší CTR, tím nižší může být CPC.

Jak zlepšit CTR?

  • Používejte poutavé titulky a texty v reklamě.
  • Zaměřte se na správné cílové publikum.
  • Vytvářejte atraktivní vizuály.
  • Testujte různé varianty reklam a sledujte, co funguje nejlépe.